برنامه نویسی و طراحی برد های الکترونیکی

طراحی برد های الکترونیکی

امروزه با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی استفاده از محصولات الکترونیکی روز به روز گسترش می‌یابد و مدارات الکترونیکی به قسمت جدانشدنی بسیاری از محصولات تجاری صنعتی و … تبدیل شده است. در این حین، فرآیند تبدیل ایده به محصول در صورت عدم مدیریت صحیح علاوه بر پیچیدگی‌هایی که دارد منجر به افزایش هزینه تمام شده و از دست دادن زمان خواهد شد. بنابراین،‌ بهره‌‌مندی از تیم متخصص و باتجربه در این راه، در کنار تضمین کیفیت زمان و هزینه صرف شده را به حداقل می‌رساند.

فرآیند طراحی و ساخت یک بورد الکترونیکی، از چهار مرحله اساسی تشکیل شده است:

  • طراحی مدار
  • انتخاب و تامین قطعات
  • طراحی بورد مدارچاپی
  • مونتاژ و راه‌اندازی مدار

شرکت فهام مفتخر است که با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و مجرب، تمامی این مراحل را به خوبی انجام دهد و مسیر دستیابی به محصول را برای شما عزیزان کوتاه کرده، همراه مطمئنی برای شما باشد.

برنامه نویسی

برنامه‌نویسی به‌طور کلی به فرایند نوشتن و توسعه نرم‌افزار گفته می‌شود. به بیان جزئی‌تر برنامه‌نویسی به معنای فرایند تبدیل و سوق دادن فرمول حل یک مسئله یا الگوریتم محاسباتی، به یک برنامه قابل اجرا نرم افزار می‌باشد.

هر روشی که برای برنامه‌نویسی به کار برود، برنامه نهایی باید دارای تعدادی مشخصات پایه باشد. مشخصات زیر تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها هستند:

  • قابلیت اطمینان : این که چقدر نتایج یک برنامه درست باشند، به صحت طراحی الگوریتم و به حداقل رساندن اشتباهات برنامه‌نویسی مربوط می‌شود.
  • پایایی: این که یک برنامه چگونه اشکالاتی (نه باگ‌ها) را که ممکن است پیش بیایند، پیش‌بینی کرده‌ است. این شامل حالتهایی مانند دریافت اطلاعات نادرست، نامناسب یا غلط می‌شود.
  • کاربرد پذیری : آسانی استفاده از برنامه برای شخصی که می‌خواهد از آن ‌استفاده کند یا گاهی برای کارهای پیش‌بینی نشده آن را به کار برد. این مورد می‌تواند به تنهایی و علی‌رغم تمام موارد دیگر باعث موفقیت یا شکست شود.
  • قابلیت انتقال: طیف سخت‌افزارها و سیستم عاملهایی که کد منبع برنامه را بتوان روی آن‌ها با مترجم یا مفسر اجرا کرد. این قابلیت بستگی به تفاوت در تسهیلاتی دارد که سیستم‌های مختلف از نظر منابع سخت‌افزاری و سیستم عامل‌ها برای برنامه‌نویسی ارائه می‌کنند.
  • نگهداشت پذیری: این که سازندگان و ارتقا دهندگان فعلی برنامه یا افراد دیگری در آینده بتوانند به راحتی ارتقاها یا تغییراتی در برنامه انجام دهند تا خطاها و حفره‌های امنیتی را رفع کنند یا بتوانند آن را برای محیط جدیدی تطبیق دهند.
  • کاراییعملکرد  :اندازه‌گیری منابع سیستمی مورد نیاز برای یک برنامه (زمان پردازنده، فضای حافظه، وسایل کند مثل دیسکها، پهنای باند شبکه و موارد دیگری مثل تعامل با کاربر): هر چقدر کمتر، بهتر.

انواع مختلفی از برنامه نویسی برای کاربردهای مختلف با زبان‌های مختلف برنامه نویسی استفاده می‌شود. از جمله برنامه نویسی برای کاربردهای مختلف کنترلی، برنامه‌نویسی ریزپردازنده‌ها و PLCها می‌باشد که کاربرد گسترده‌ای در صنایع و محصولات متنوع دارند. برای این کاربرد بسته به پردازنده انتخابی نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که عمدتا مبتنی بر زبان‌هایی مثل C  می‌باشند. نوع دیگر، برنامه نویسی برای کاربردهای مانیتورینگ تحت سیستم عامل‌های مختلف می‌باشد. بدین منظور نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد که بسته به کاربرد انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، یکی از نرم افزارهای مورد استفاده جهت پایش و مانیتورینگ سیستم‌های صنعتی Labview‌ می‌باشد که قابلیت اطمینان و کیفیت بالایی دارد و بصورت گرافیکی می‌باشد.

تیم برنامه نویسی فهام، با دارا بودن سال‌ها تجربه در حوزه برنامه نویسی سیستم‌های کنترلی و پردازنده‌های مختلف، قادر به انجام پروژه‌های مختلف کنترلی و صنعتی و… می‌باشد. پیاده‌سازی الگوریتم‌های مختلف و مقاوم برای کاربردهای متنوع و همچنین انجام سیستم‌های اتوماسیون و مانیتورینگ از جمله توانمندی‌های این گروه است.

با ما در تماس باشید

با ما تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم. ما سعی می کنیم 24 ساعته در روزهای کاری به تمام سوالات پاسخ دهیم.